måndag 26 augusti 2013

ärtor e gröna..

Måndag morgon. fy fasen vad trök.. suck.
Jobbar som vanligt (varje måndag) 9-17. har redan druckit en kopp kaffe endast for att holla mig vaken, men ögononen lyder inte riktigt idag.. sonen e just nu med B, han ska hjälpa henne lite på pizzerian sen får han vara med mig nån timme. tyvärr blir det ett enda pusslande när man e själv. det e ganska jobbigt och stressamt. sonen tycker det e roligt att få vara med och hjälpa och han blir otroligt trött av det vilket hjälper när han ska sova om kvällarna men iaf. e nog bara mitt mamma samvete som det tär på.

igår var vi ute och åt vår söndagsmiddag i vanlig ordning, maten var helt okej, sonen mumsade i sig, han beställde korv och macaron med ost. det ville han ha och han åt nästan upp allt. jag beställde sallad. nu e det dags att ändra matvanorna, när sonen kommit hem. fasiken nu måste jag gå ner i vikt. kanske ska åka på spinningen idag.. hmm får se hur hostan e under dagen om jag åkler eller inte.. kanske inte ;)

Nehepp, ska kolla om jag kan plocka lite i shoppen annars kommer detta bli en otroligt lång dag.

/Mammi mup

Inga kommentarer: