söndag 8 mars 2009

kom o tänka på en sak..

läste aftonbladet online för någon dag sen, kan ha varit igår eller i söndags och en känd fotbollsfru (som även får betalt av aftonbladet!) skrev att de borde "hylla ensamma mammor".. och jag citerar; en ensam förälder är tvungen att sköta allt själv, jobba heltid-komma hem laga mat, läggning och sedan ta itu med resten av sysslorna. man är ensam om allt det roliga, det tråkiga och det jobbiga."
herregud vad det stämde. men blev även irreterad för under skrev hon hur extremt glad hon var att hon hade sin man där. det kan jag mycket väl förstå, skulle jag med vara om jag med hade nån som delade min vardag med sonen. även om denna fotbolls fru nu råkade ha två barn och jag "bara" har ett .
men jag tror helt ärligt att ha två barn enbart mer tidskrävande men inte mer jobbigt. barnen får juh nytta av varann de kan underhålla varandra och i mitt fall så får JAG underhålla min son , eller den närmaste av mammas ljusstakar som han kan förstöra.

ja jag tycker att de borde hylla de ensamma föräldrarna där ute, liksaså mamma som pappa. det är nog tidsnog tycker jag!! finns en hel del där ute.

hmm ska nog fundera vidare på det där.. kanske ska skriva in till Falukuriren eller varför inte ta steget ännu längre och höra av mig till nån högt uppsatt politiker i Tjockholm?? hmm som sagt ska fundera.

/ensamma mamman..

p.s min son är den snällaste som finns men har extremt mycket energi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att Gabriels mamma har lika mycket energi som sin son :D !! För då kan ni busa heeeela dagen lång ;) !!