onsdag 17 april 2013

Svar på frågor. :)

Jag har fått en hel del kommentarer om vart/hur det gor/hur vi klarar oss osv här i spanien so tänkte jag skulle svara lite snabbt :)

Jag och min son bor cirka 9 mil ifron Alicante, det är den största närmsta flygplatsen, det finns en mindre här där vi bor men dit flyger endast inrikes och plan från England. Jag jobbar 40h i veckan hos min faster som driver en restaurang och en liten butik, i vilken jag jobbar i butiken alltså ;) haha
sonen går i en privat skolan, eller ett föräldrarkoperativ som det så fint heter. Han har uniform och strikta regler och läxor varje dag, han är 5 år. Han går inte i ettans klass utan bland 5 åringarna, till hösten kommer han att börja ettan.
Han går i skolan Mån-Fredag 9-17 och jag jobbar samma tider 9-17. det funkar, vi har kvällarna tillsammsn vilket e lite av en lyx här. kvällarna går åt att läsa läxor och fixa allt för nästkommande dag.

sonen och jag lever ensamma, och har gjort sen sonen var 7 månader. han träffar sin pappa (som bor i Barcelona 6 h härifrån) cirka 1 gång varannan månad och då i en helg. sonen har även sin farmor, fastrar och kusin endast 20 minuter ifrån oss som han brukar träffa lite då och då. ibland behöver han lika mycket avlastning som mig ;) han får leka med kusinen och jag får göra sådant som jag inte kan när jjag har han, en favoritsyssla har blivit att gå på bio :)


Ja finns det fler frågor så e det bara att skriva. :) Skriv gärna email så kan jag svara "privat". Publicerar inte kommentarer som har emailadresser.

Mvh mammi mup :)

Inga kommentarer: