torsdag 28 februari 2013

skit vader!!




har regnar det idag, askar haglar och oversvamning overallt.. :(
sonen var den enda som hade regnklader imorse till skolan, alla andra barnen var dyngsura. tacka tusan for det.
moste saga att vi har valdigt bra klader for barn i Sverige, har nere finns knappt regnklader.. okej det regnar inte sooo ofta men nar det val gor det blir spanjorerna helt knappa. sdom vet inte hur dom ska bete sig.

har varit och tittat po hus idag, en lagenhet, ett radhusaktigt hus och en fristaende villa.. lagenheten var jattefin, verkligen.. allt nytt och ligger i en so kallad "gated community" och den lag verkligen 50 m ifron stranden.. den hade ockso community pool men njaa... den var 60 kvm och jag som nu bor i 90 vill inte go ner mig soo mkt.. men fordelen var att allt var nytt, koket, badrummet och moblerna.. men njaaa...samma hyra som jag betalar idag for mitt radhus so nej..
radhuset var ockso fint, mne dom hade renoverat det men gjort det jakligt doligt so det lackte in vatten, elen var los och mobler ovberallt.. nej tack..
villan var super stor, pool och fin tradgord. men dar ockso, mobler overallt.. och koket jatte litet, och ifron koket kom man direkt ut i garaget? skumt. dom hade jatte stora mobler, och sen hade dom byggt in verandan och gjort ett jatte fint vardagsrum dar ute men inne i sjalva huset var det as fult? ja vet inte rikgit vad jag skulle tycka.. dar vill dom ha 100 euro mer an vad jag betalar idag so kan va ngt att tanka po, agaren sa att jag for mola om moblerna och flytta ut det jag inte vill ha dar osv.. men ahh jag vet inte.. kandes inte helt ratt.. moste kika vidare..


(Bilderna ar po min nya koks"hylla" och regnet taget fron min bil idag!)

/Mammi mup

Inga kommentarer: