onsdag 1 juni 2011

Vill inte vara..

bitter. vill inte känna så här just nu. magen gör ont, stress och oro. mest oro.
nervositet.
ont.

Att vara ensamstående är (fanimej) jobbigt ibland. man har allt ansvar på sina egna axlar, ekonomi, hushållet och vid sjukdomar får man klara sig själv. Det är jobbigt.
men jag har också fördelen med att få vara själv om allt det positiva också. jag är först på plats och får uppleva ögonblick tillsammans med min son som ingen annan får göra. saker som bara han och jag vet om. saker som är våra hemligheter. Jag älskar min son över allt annat, det vill jag att ALLA ska veta. för utan han vore jag ingenting.

Har extremt ont i magen för den situation jag än igen hamnat i. vill inte. orkar inte och vill fly. vill bara bort.

På fredag tar jag examen från skolan, känns underbart. samtidigt skräckinjagande. vad ska jag göra nästa vecka då?  Ska söka jobb för brinnande livet. för ett jobb ska jag ha till hösten! baske mig.

nu ska jag packa kläder som vi ska ha med oss imorgon, och i helgen. Massa kläder blir det. tur att jag hunnit tvätta. Ska ha klänning med start imorgon till och med söndag. kan bli intressant. jag som aldrig har klänning.

nehepp, packa var de ja.
/oroliga mamman.

Inga kommentarer: