lördag 27 juni 2009

sol sol sol..:)

solen skiner i lilla dalarna så jag blir alldeles lycklig in i själen.:)
imorse (tidigt) kom syster och lämnade Alfie hos mig, ska vara barnvakt tills imorron kväll. hon och hennes kille skulle till sthlm.
fixade lite frukost till pojkarna och fixade matsäck. sen drog vi iväg till Säterdalen. mysigt som attan. de lekte i solen och bada fick de också göra i den lilla bäcken. :) tills en stor grön orm dök upp, då sprang alla därifrån. sen for vi hemåt och badade i Nässjön med "Nanna". sonen njöt för fulla muggar medans alfie höll en väldigt låg profil. sen åkte vi hem och gjorde lite mat åt dem.
sen badade dom i badkaret och det gick bra tills det var dags att tvätta av dom allt skum osv, då skrek båda två för fulla muggar... suck suck säger jag bara. men nu känner jag att vara två barnsmamma kanske inte är så jobbigt, förrutom när dom inte lyssnar. något mitt son varit expert på idag, han har skitit totalt i det jag sagt till honom.
tog ungefär en halvtimme innan dom somnade men nu sussar de sååå sött där inne i sovrummet. tack gode gud för det säger jag bara.

imorron ska vi åka och bada sen måste jag försökte städa, efetrssom alfies mamma inte kommer förrens min son ska gå och sova vette fan vad jag ska göra. måste tvätta, städa och göra matdosa. sen börjar man jobba på måndag kl 7. så måste upp 5. fy fasen vad roligt. NEJ!
men men

nu ska jag gå och försöka sova för att samla krafter inför morgondagen,
Kram irreterad mamam

Inga kommentarer: