tisdag 3 mars 2009

Skrik bråk och trotsig..

sonen fick ännu ett utbrott idag, börjar bli ganska van nu..suck..
han hade iaf badat och allting var okej, han hämtade snuttefilten och nappen (det här vad vid kvart över 5 cirka) och innan han hade hoppat i badet hade han tömt sin leksakskorg på hallgolvet. så jag tog snuttefilten och nappen ifrån honom och sa att först skulle vi plocka upp leksakerna och SEN fick han dom så vi kunde mysa i soffan till bompa. han skrek och vråla så jag trodde grannarna skulle ringa bris. herregud. han satte sig själv i sitt "stygga" hörn och fortsatte och skrika . jag ignorera honom bara och sen efetr kanske 15 minuters skrikande gick han fram till leksakerna och tog en efetr en och plockade i. jag berömde honom jätte mycket och han hjäpte till sköt korgen på sin plats. sen tog jag hans hand och vi gick och hämtade snutten och nappen och gick in till vardagsrummet.. herregud.. jag var helt svettig.. jösses vilket humör han har! men han är tydligen inte ensam, dom säger att de flesta på dagis har samma trots..

det här är nog nackdelen med att vara ensam, hade jag haft hjälp ifrån hans far så hade det känts bättre. men men.. bara bita ihop och jag vet att bara jag är stark så går det bra och inte ger med mig. lättare sagt än gjort!

Var och träffade min pappa idag, de har öppnat en däckverkstad i Falun, brevid Ica Maxi . så nu ska jag göra lite reklam.:) han mådde inte så bra men det var ändå roligt att se han, sker juh inte så ofta, han bor juh i Göteborg.

Nu ska jag titta vidare på Unga Mödrar.
/trötter..

Inga kommentarer: